PUNOM ŠIRINOM ASFALTIRANJA I PUNOM PAROM NAPRIJED NA "ISTARSKOM Y"
IZVJEŠTAJ S GRADILIŠTA NA „ISTARSKOM Y“
Tvrtka CESTA d.o.o. Pula je prije par tjedana na „Istarskom Y“ vršila asfaltiranje kolnika u punoj širini (snimljeno 29.10.2009.). Za taj zahtjevni postupak finiširanja korišteni su slijedeći strojevi iz njihove mehanizacije:
• Finišer VÖGELE SUPER 2100-2, koji je najnoviji stroj u ovoj klasi proizvođača JOSEPH VÖGELE AG i koji koristi visoko-sabijajuću krutu gredu SB 250 TP2 najveće radne širine do 11,0 m, s hidraulički istezivim krajnjim nastavcima od 2 x 0,75 m, a što omogućuje veću fleksibilnost u radu. U postupku je primijenjen i novi sistem za nivelaciju NIVELTRONIC PLUS.
• Vodeći valjci u garnituri proizvođača HAMM AG koji su vršili sabijanje položenog asfalta su oscilatorno-vibracijski tandem valjci HAMM HD O90V.
Karakteristike ugrađenog sloja su slijedeće:
• širina ugradnje: 10,2 m,
• tip i debljina asfalta: bitumenski nosivi sloj, tzv. BNS, debljine 10 cm kod polaganja odnosno u uvaljanom stanju (gotov) debljine 8 cm,
• lokacija odvijanja radova je na dionici Kanfanar - Bale,
• asfalt se ugrađuje u kontinuitetu i bez zastoja, a po svim pravilima ugradnje. Brzina tj. kapacitet ugradbe je 250 t mase asfalta na sat, što znači da je ugradbeni kapacitet orijentaciono oko 4,4 t mase u minuti.
Prilikom ovih radova po prvi puta su istovremeno asfaltirane tri trake – zaustavna, vozna i preticajna traka, što na dijelu te autoceste, koji je do sada bio izgrađen, nije bilo prije primjenjeno. Ovaj postupak zahtjeva veću količinu asfalta i znatno veću pozornost kod valjanja, ali je njegova učinkovitost i brzina nešto što samo po sebi govori o prednostima ove tehnologije.
Na fotografijama:
- Josip Fabris, Rukovoditelj mehanizacije Cesta d.o.o. Pula
- Mladen Krizmanić, Poslovođa asfalterske ekipe Cesta d.o.o. Pula