ISPORUČEN VALJAK HAMM HD+ 90i VO TVRTKI PZC VARAŽDIN
Tvrtka PZC VARAŽDIN d.d. iz Varaždina preuzela je u vlasništvo oscilatorno vibracijski tandem valjak HAMM HD+ 90i VO.
Valjak je opremljen diesel motorom tip DEUTZ TCD 3.6 L4 koji udovoljava posljednjem standardu emisije ispušnih plinova EU Stage IV / EPA Tier 4.
Valjci HAMM HD+ serije odlikuju se ovim prednostima:
- središnji upravljački zglob na 3 točke je, od stručnjaka i korisnika,
priznat kao najbolje tehničko rješenje kod ove vrste strojeva. Pomaže
da se težine rasterete i tako onemogući prevrtanje stroja.
- integriran sustav HAMMTRONIC – mikroprocesorima kontrolirani
operativni sustav za automatsku kontrolu rada motora – optimalizaciju
vibriranja – kontrolu vuče / sprečavanje proklizavanja.
Efekti upotrebom HAMMTRONIC-a:
- ušteda goriva (i do 40% !!)
- tiši rad
- bolje svladavanje uspona
- idealno odabiranje frekvencije vibracije
Uključuje ECOMODE – sistem regulacije rada motora ovisno o opterećenju.
Posebnost ovog valjka je potpuna ergonomska osmišljenost i rukovatelju
pojednostavljeno rukovanje preko Easy Drive jedinstvenog koncepta
upravljanja strojem:
Proizvođač HAMM AG je još prije 30 godina revolucionirao tehniku sabijanja pomoću oscilacije. Karakteristike sistema oscilatornog zbijanja su dokazano vrhunske. Zadaci koji su prije izvršavani sa vibracijskim, gumenim ili statičkim valjcima danas se mogu izvršiti objedinjeno sa oscilatornim sistemom zbijanja. Ovaj sistem je upotrebljiv za zbijanje svakog tipa asfaltne podloge. Oscilacija ima čiste prednosti pred ostalim sistemima zbijanja, naročito kod podloga koje su teške i problematične za zbijanje.
Višestruke prednosti sabijanja pomoću oscilacije su slijedeće:
• Manje prelazaka valjkom;
• Nema prekomjernog sabijanja i nema drobljenja zrna;
• Dinamično i efikasno sabijanje, čak i u blizini osjetljivih struktura;
• Samo-podesivi sustav reguliranja – pogrešna podešavanja su
onemogućena;
• Čvrsti spojevi između slojeva, bez oštećenja na ohlađenom asfaltu
(važno kod radova održavanja – „krpanja“ asfalta i slično !);
• Učinkovito sabijanje i kod nižih temperatura asfalta, stoga i veći
vremenski raspon rada na terenu;
• Izvanredna kvaliteta površine.
Odlike ovog načina su „brzo i nježno“ sabijanje: stupanj sabijanja je samo-podesiv i povećava se vrlo brzo putem oscilacije jer bandaža valjka “istresa” svoju cjelokupnu snagu kompresije u tlo, kako u gibanju ekscentričnih masa prema naprijed tako i u kretanju unazad. Na taj način, u usporedbi s klasičnom vibracijom “gore-dolje”, samo-podesiva sila sabijanja djeluje na podlogu dvostruko duže. Bandaža se nikada ne odvaja od tla. To dodatno ima za rezultat da je na podlozi kontinuirano statičko opterećenje, koje ne samo da ubrzava postupak sabijanja već također garantira i ekstremno ravnu površinu. Još jedan plus - unatoč punoj iskorištenosti energije sabijanja, u usporedbi s vibracijom samo se mali dio šoka prenosi u neposrednu okolinu. To znači da se oscilacijom učinkovito sabijanje može bez problema vršiti čak i u blizini osjetljivih zgrada ili drugih objekata.
Osnovne tehničke osobine isporučenog valjka:
- radna težina s kabinom: 9.320 kg
- najveća radna težina: 11.860 kg
- statičko linijsko opterećenje, naprijed / nazad: 28,1 / 27,4 kg/cm
- osnovna radna širina: 1.680 mm
- zglobna šasija
- promjer bandaže naprijed / nazad: 1.200 mm
- debljina bandaža naprijed/nazad: 17/20 mm
- stražnja oscilatorna bandaža iz HARDOX čelika visoko-otpornog
na habanje
- turbo diesel motor Deutz TCD 3.6 L4, 4 cilindra
- snaga 85,0 kW (115,6 KS) kod 2300 o/min prema ISO 14396
- standard emisije ispušnih plinova: EU Stage IV / Tier 4
- naknadni tretman ispušnih plinova DOC-SCR
- spremnik goriva: 173 litara
- spremnik AdBlue: 20 litara
- HAMMTRONIC - mikroprocesorima kontrolirani operativni sustav
za automatsku kontrolu rada motora, optimalizaciju vibriranja,
kontrolu vuče. Efekti upotrebom HAMMTRONIC-a: ušteda goriva,
tiši rad, bolji komfor rukovatelja.
Uključuje Ecomode – sistem regulacije rada motora ovisno
o opterećenju.
- hidrostatski pogon na prednju i stražnju bandažu
- 1. brzina 0 – 6,5 km/h
- 2. brzina 0 – 12,0 km/h
- svladavanje uspona s / bez vibracije: 35% / 40%
- hidrostatski pogon vibratora
- vibracija na prednjoj bandaži
dvije frekvencije: 42 / 50 Hz,
dvije amplitude: 0,62 / 0,34 mm;
centrifugalna sila naprijed, stupanj I / stupanj II: 75 / 60 kN
- oscilacija na stražnjoj bandaži:
frekvencija: 39 Hz
tangencijalna amplituda 1,25 mm
oscilatorna sila nazad: 128 kN
- Easy Drive upravljanje
- hidrostatsko zglobno upravljanje, kut poprečnog nagiba ± 10°
- sistem za prskanje vode pod pritiskom, automatsko intervalno
aktiviranje, filtar, 2 pumpe, 2 plastična spremnika za vodu otporna
na koroziju ukupne zapremnine 834 litara
Standardna oprema stroja:
- povećana radna širina – "pasji hod" – na 1.850 mm;
- radna svjetla;
- panoramska ROPS kabina, ulaz u kabinu moguć s obje
strane stroja,
ventilacija s filtrom protiv prašine, unutarnje osvjetljenje,
prednji i stražnji brisači, unutarnji retrovizor;
- grijanje kabine;
- ogibljeno i okretno sjedalo za operatera sa sigurnosnim pojasom;
- Easy Drive više-namjenska upravljačka ručica desno kraj sjedišta
rukovatelja;
- instrument tabla: pokazivač temperature motora, brojač radnih sati,
pokazivač razine goriva i vode, kontrolne žarulje, STOP prekidač za
slučaj nužde;
- uključivanje vibracije / oscilacije naprijed, nazad ili obje bandaže;
- glavni prekidač za akumulatore;
- trostruki filtar ulja;
- priručni alat;
- lakirano u HAMM standardne boje RAL 2004 + RAL 7015;
- Upute za rukovanje i održavanje na hrvatskom jeziku;
- usklađeno s CE normama.
Tvornički ugrađena dodatna oprema:
- klima uređaj u kabini
- sjedalo rukovatelja presvučeno tkaninom Antracit boje
- priprema za naknadnu ugradnju uređaja HCQ NAVIGATOR – satelitsko
praćenje i očitavanje sabijenosti (naročito kod zajedničkog rada
flote istovrsnih strojeva)
- hidraulična naprava za bočno rezanje i profiliranje asfalta, montirano
naprijed desno
- rezni disk Ø 390 mm
- profiler za rub 45°, 8 cm
- Frequency regulation – automatika za optimaliziranje rada motora
u odnosu
na određenu frekvenciju vibracije sabijanja, s digitalnim zaslonom
- brzinomjer
- HAMM Temperature Meter, front and rear – sonda za očitavanje
temperature asfalta, montirana i naprijed i nazad
- zvučni alarm za vožnju unatrag
- LED svjetla za noćni rad – 4 komada – montirano na gornjim
kutovima ROPS kabine
- LED osvjetljenje rubova bandaža valjaka
- rotacijsko svijetlo