Wembley stadion transformiran u trkaču stazu
Uspjeh na cijeloj liniji u Utrci šampiona: Wirtgen Group strojevi izgradili su savršenu trkaču stazu u rekordnom vremenu
Strojevi za cestogradnju iz Wirtgen Group odigrali su ključnu ulogu u uspjehu najnovije Race of Champions. Spektakularna moto-sportska priredba je ovaj put održana u areni novog Wembley stadiona u londonskom kvartu Brent. Na start je lokalno građevinsko poduzeće FM Conway poslalo „Dream Team“ sastavljen od Vögele finišera, Hamm valjaka i Wirtgen glodalica hladnim postupkom kako bi izgradili trkaču stazu u samom stadionu. Nakon što je utrka održana su ugrađeni materijal ponovno izglodale dvije hladne glodalice, i poznati nogometni stadion je bio vraćen u svoje prvobitno stanje.
Tvrtka FM Conway, klijent zastupničke i servisne tvrtke Wirtgen Limited iz Lincolna u Engleskoj, dobila je bila prestižni posao da cjelokupno igralište na Wembley stadionu prekrije slojem asfalta za preinaku u trkaču stazu za Utrku šampiona. U toj se Utrci šampiona 16. prosinca 2007. natjecala probrana krema najboljih svjetskih vozača utrka i rallya za titulu Šampiona nad šampionima.
Ekström pobijedio Schumachera
Organizator utrke, International Media Productions, je za tu priliku pozvao vozače iz Formule1, rally sporta, američke NASCAR serije, utrke 24-sata LeMans-a i turing natjecanja; tadašnji Šampion nad šampionima Mattias Ekström, sedmerostruki svjetski prvak u Formuli 1 Michael Schumacher i aktivni vozači Formule 1 David Coulthard, Jenson Button, Heikki Kovalainen i Sebastian Vettel su se našli na startu isto kao i trostruki svjetski prvak u turingu Andy Priaulx, dvostruki NASCAR šampion Jimmie Johnson, sedmerostruki pobjednik Le Mans-a Tom Kristensen, dvostruki svjetski pobjednik u rallyu Marcus Grönholm i četverostruki šampion u kategoriji American Champ Car - Sebastian Bourdais.
U finalu koji je bio neizdrživ za živce je u tri runde Mattias Ekström iz Švedske pobijedio Michael Schumachera. U prve dvije utrke su doduše oba vozača zabilježila po jednu pobjedu svaki, ali u trećoj utrci si je Ekström izborio malu prednost nad Schumacherom, koji je poduzimao sve moguće kako bi ju održao. Na zadnjem ravnom potezu prije cilja, Schumi se nažalost okrenuo svojim autom, tako da je Ekström i drugu godinu za redom osvojio tu titulu.
Poseban zadatak za stručnjake trkačih staza iz Conwaya
Po nalogu organizatora i suosnivača Utrke šampiona, Fredrika Johnsson-a i Michele Mouton, FM Conway je izgradio cca. 1 km dugačku, paralelno postavljenu trkaču stazu s dvije trake, po kojoj su se vozači s identičnim vozilima nadmetali jedan protiv drugoga. Poseban tim od 40 članova iz Conwaya radio je strojevima iz Wirtgen Group šest dana uzastopce, 24 sata na dan, prije nego li je staza 30.studenog, mogla biti predana IMP-u kako bi se dovršile zadnje pripreme za Utrku šampiona.
Priprema staza zahtijevala je puno znanja i preciznosti. Najprije je FM Conway uzduž duple trake položio 8.500 aluminijskih zaštitnih ploča na njegovanu tratinu Wembleya i postavio 400 m ograde za autocestu uz dijelove staze bogate zavojima.. Nakon toga je tim nanio cca 2.400 t pripremljenog izglodanog materijala kao nosivi sloj za obje trake, a njega su onda sabila dva Hamm valjka tipa HD 90 i DV 99 VV. Dodatno je bio angažiran i jedan tandem valjak HD !4 VV iz najnovije kompaktne linije Hamm valjaka.
Na taj nosivi sloj je Conway, uz pomoć dva Vögele finišera na kotačima tipa 1803-1, ugradio 1.140 t asfaltnog vezivnog sloja i završni površinski sloj. „Koristili smo Hamm valjke, jer je naš nalogodavac IMP zaželio površinu koja ipak ne bi imala previše prianjanja“, objasnio je Nick Burman, Rukovoditelj asfaltiranja u tvrtki FM Conway. „Pri tome smo koristili Vögele finišere i Hamm valjke koji su dio našeg voznog parka, a nabavljeni su jer se radi o izuzetno kvalitetnim strojevima, koje mi inače koristimo u Londonu, na prilično punim i stoga uskim ulicama. Tu su potrebni svestrani i okretni strojevi, koji su prikladni i za proizvodnju s većim volumenom.“
Čak i voditelj projekta od strane organizatora IMP je bio impresioniran time kako su fantastično ti strojevi funkcionirali na Wembley-u i kako su finišeri na kotačima fleksibilni i laki za manevriranje u usporedbi s finišerima na gusjenicama, koje je jednom bio vidio na prijašnjim stazama Utrke šampiona u Francuskoj.
Za vrijeme ugradnje je Conway upotrebljavao i svoju 50-tonsku dizalicu, kako bi položio jedan montažni betonski most i navozne rampe za prijelaz preko trkače staze. Za to je trebalo dodatnih 650 t pripremljenog izglodanog materijala za popunjavanje. Kako bi se instalirale zaštitne ograde protiv udara, jedna je Wirtgen glodalica hladnim postupkom tipa W 50 uz to izglodala jedan uski, ravni kanal u središnjem dijelu obje trkače trake.
Na kraju je Conway postavio i tzv. „Rumble Pads“ od plastike u području zavoja i još slobodne aluminijske ploče prekrio pijeskom, nakon čega je po markiranju kolnika i čišćenju površina mogla uslijediti primopredaja IMP-u.
Mi smo već ranije gradili trkače staze, ali ovo je doista bilo prvi put da smo stazu morali sagraditi u šest dana, a onda je u tri dana opet razgraditi“, objašnjava Brian Morris, Voditelj poslova u građevinskom odjelu firme Conway, ali smo taj zadatak ipak bili u stanju perfektno riješiti. „Utrka šampiona je izuzetna priredba i u skladu s time smo na terenu imali i izvrsnu ekipu radnika.“
Velike glodalice punom snagom u preticajnoj traci
Nakon Utrke šampiona se Conway već rano ujutro 17.prosinca vratio nazad na Wembley stadion. Ovaj put je na posao došao nešto manji tim od 16 suradnika, koji je trebao naredna tri dana raditi 24 sata na dan, kako bi 4.400 t asfalta sada odstranio te igralište u vrhunskom stanju predao nazad timu za održavanje Wembley stadiona
Najvažniji strojevi kod odstranjivanja trkače staze bile su dvije glodalice hladnim postupkom, jedna W 2000 i jedna W 2100, koje su kontinuirano krcale flotu od trideset kamiona od po 20 tona kapaciteta. Obje glodalice bile su zajedno u pogonu i odstranjivale u jednom prijelazu stroja kako i oba vezivna sloja, tako i habajući sloj te naravno i nosivi sloj iz izglodanog materijala. Debljine slojeva varirale su između 11 cm i maksimalno 30 cm. Svaka od obje visokoučinkovite glodalice mogla je u gotovo 3 minute napuniti jedan 20-tonski kamion.
U skladu s filozofijom firme FM Conway – taj građevinski poduzetnik je godinu ranije dobio i odlikovanje „Nacionalna nagrada za nasljeđe i održivost 2007“ – je tih 4.400 t izglodanog materijala ponovno pripremljeno i nanovo upotrebljeno kod slijedećih poslova.
„Naše Wirtgen W 2000 i W 2100 su visokoučinkovite glodalice hladnim postupkom, koje su se pokazale idealnima za Wembley narudžbu, koja je za nas bila jedan nadasve nesvakidašnji zahvat, dodao je Nick Burman. „Mi posjedujemo različite Wirtgen glodalice koje koristimo za najrazličitije poslove u Londonu, a naročito za velike projekte, kod kojih mi unutar jedne radne smjene moramo materijal izglodati i onda ponovno ugraditi, kako bi ta ulica već slijedećeg jutra bila ponovno slobodna za promet.“
Wirtgen glodalice su u tom pogledu nenadmašne, a pogotovo moja W 2000 je zaista jedan odličan stroj, vrlo pouzdana za radove koje mi izvodimo“, kaže vozač stroja Dave Monk.“ Ona ima veliki ugao upravljanja i izrazito je okretna, tako da može raditi i na vrlo uskim mjestima, a posao na Wembleyu je za nju stoga sasvim normalna stvar.“
Voditelj stroja W 2100, Ian Broughton, potvrđuje svojeg kolegu: „Wembley je jedan vrlo važan posao za našu firmu, i mi smo ga vrlo rado odradili. Glodalica W 2100 je jedan super stroj visoke preciznosti. Ja njome radim već 18 mjeseci, ona je vrlo svestrana i okretna i pri tome impresivnog dnevnog učinka. Motor Caterpillar od 710 ks omogućava veliku snagu.“
Ključ uspjeha: planiranje i strojevi iz Wirtgen Group
Cijeli taj posao na Wembleyu je protekao savršeno, kaže Clive Carter, projekt menađer tvrtke FM Conway. „Ključ uspjeha bilo je pažljivo planiranje unaprijed te strojevi koje smo koristili. Glodanje našim Wirtgen glodalicama proteklo je vrlo dobro. Uspjelo nam je cjelokupni materijal, dakle oba vezna sloja i habajući sloj plus izglodani materijal nosivog sloja izglodati u jednom jedinom prijelazu. S našim čistilicama smo i ono malo materijala što je preostalo uklonili s aluminijskih ploča pa i njih potom ponovno demontirali. Na taj smo način igralište mogli vratiti natrag „čisto“ specijalistima za travu samog stadiona.“